LG, 2025 yılı üçüncü çeyrek ön sonuçlarını açıkladı

Geleceğe yönelik ana iş kollarındaki güçlü performans, 3. Çeyrek sonuçlarını piyasa beklen-tilerinin üzerine taşıdı.

LG Electronics Inc. (LG), 2025 yılının üçüncü çeyreğine ilişkin ön konsolide finansal sonuçlarını açıkladı. Şirket, 21,88 trilyon KRW gelir ve 688,9 milyar KRW faaliyet kârı elde ettiğini bildirdi. ABD’de artan gümrük vergileri gibi dış etkenlere rağmen, her iki rakam da piyasa beklentilerinin üzerinde gerçekleşti. Gelir, üçüncü çeyrek bazında şirket tarihinin en yüksek ikinci seviyesi olurken; faaliyet kârı da piyasa tahminlerini yüzde 10’dan fazla aştı. Ancak değişen ticaret koşullarının getirdiği artış gösteren vergi yükleri ve tek seferlik unsurlar, kârlılığı geçen yıla kıyasla sınırladı. Bununla birlikte, LG, kilit ve geleceğe yönelik iş kollarındaki sağlam performansları sayesinde piyasanın endişelerini başarıyla giderdi ve beklentileri aştı. Beyaz Eşya Çözümleri birimi güçlü rekabet gücünü ve pazar liderliğini korurken, Araç Çözümleri birimi tarihinin en yüksek kârlılığını elde etti. Şirket, nitelikli büyümeye odaklanarak iş yapısını güçlendirmeye devam ediyor. Bu kapsamda LG, Araç Çözümleri ve HVAC gibi B2B operasyonlarını ön plana çıkarırken; abonelik bazlı beyaz eşya çözümleri ve webOS gibi donanım dışı platformlarını genişletiyor ve çevrimiçi iş modelini güçlendiriyor. Özellikle LG Electronics India Limited’in planlanan halka arzının, iş yapısının iyileştirilmesi ve gelecekteki büyüme girişimlerini hızlandırmak adına önemli bir finansman kaynağı oluşturması bekleniyor.

Beyaz Eşya Çözümleri birimi, ABD’ye ihracatta artan gümrük vergileri ve küresel talepteki yavaş toparlanma nedeniyle zorluklar yaşasa da, premium segmentteki liderliğini korudu ve kitle pazarında istikrarlı performans sergiledi. Bu sonuçlar; optimize edilmiş üretim süreçleri, kaynakların etkin yönetimi ve abonelik bazlı beyaz eşya hizmetlerindeki istikrarlı büyüme ile desteklendi.

Medya ve Eğlence Çözümleri birimi, küresel TV pazarında rekabetin artmasıyla birlikte yükselen pazarlama maliyetleriyle karşılaştı. LG, ileriye dönük olarak, webOS platformunun rekabet gücünü artırarak gelir yapısını çeşitlendirmeyi hedefliyor. Şirket, bu kapsamda reklamcılık işini geliştirmeye ve içerik portföyünü genişletmeye odaklanacak. Ayrıca, TV talebinin görece istikrarlı seyrettiği Küresel Güney pazarlarında büyümeyi hızlandırmayı planlıyor.

Araç Çözümleri biriminin, özellikle premium araç içi bilgi-eğlence sistemlerindeki güçlü performans sayesinde üçüncü çeyrekte rekor kârlılığa ulaşması bekleniyor. Birim, donanımın ötesine geçerek araç içi içerik platformlarına yöneliyor. Güçlü sipariş portföyü ve aydınlatma ile EV güç aktarma sistemlerindeki operasyonel verimlilik artışı, önümüzdeki dönem büyümesini destekleyecek.

Eko Çözümler alanında LG, ticari HVAC sistemleri, endüstriyel soğutucular ve enerji santrali soğutma sistemleri gibi geleceğe dönük pazarlarda konumunu güçlendiriyor. Şirket, son dönemde Kuzey ve Latin Amerika, Orta Doğu ve Asya genelinde, yapay zekâ destekli veri merkezi soğutma çözümleri de dahil olmak üzere bir dizi büyük ölçekli proje üstlendi. LG, bu projeleri uzun vadeli büyümesini destekleyecek stratejik referans noktaları olarak değerlendirmeyi hedefliyor. Bununla birlikte, veri merkezlerine yönelik sıvı soğutma çözümlerinin ticarileştirilmesi yönünde çalışmalarını sürdürüyor; bu teknoloji, şirketin gelecekteki büyümesinde önemli bir rol üstlenmeye aday.

*Açıklanan rakamlar, K-IFRS standartlarına göre hazırlanmış geçici konsolide sonuçlardır ve net kâr dahil nihai finansal sonuçlar öncesinde yatırımcılara bilgi amaçlı sunulmaktadır. Her bir iş birimine ilişkin detaylı sonuçlar, ayın ilerleyen günlerinde resmi olarak açıklanacaktır.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*