Kumtel 45 yıldır güvenilirliği ile öne çıkan bir marka

Kumtel Satış ve Pazarlama Müdürü Münir Öztaş: “Kumtel güvenilir, bilinen ve saygın bir marka. Standartlı, güvenli, rekabetçi fiyatlı ürünleri Türkiye ve dünya pazarlarına sunuyoruz. Bundan sonra da sunmaya devam edeceğiz. Hedefimiz bu şekilde. Önümüzdeki dönem daha da büyüyerek devam edeceğiz. Olduğumuz yerden daha da ileriye gitmek, pazar payımızı ve ülkemizin ihracatını artırmak için tüm gayretimizi göstereceğiz.”

2021 yılının sonuna yaklaşıyoruz. Yılı kapatmak üzereyiz. Genel bir değerlendirme alabilir miyiz? Nasıl geçiyor yıl?

2021 yılına baktığımızda pandemi ile başlayan sürecin bu yıla da sarktığını ve etkilerinin devam ettiğini görüyoruz. Yıla iyi başladık ancak pandemi sebebiyle ortaya çıkan kapanmalar nedeniyle durağanlıklar oldu. Zaman zaman kötü dönemler geçirilse de yılın son çeyreğinde bir toparlanma bekliyoruz. Pazar hareketlenmiş durumda. Tekrar eski ivmesine geldiğini görüyoruz. Fuarda da görüldüğü üzere tüketicilerin ilgisi ve alakası oldukça yüksek. Hem yurt dışından hem de iç pazardan yoğun bir ilgi ve talebin olduğunu görüyoruz. Biz pişirici grupta olduğumuz kadar ısıtıcı grubunda da hem ülkemizde hem de yurt dışında oldukça söz sahibi bir firmayız. Pazar payımız oldukça yüksek. Buradaki ilginin de sezon itibariyle yüksek olduğunu görüyoruz. Fabrikamızda yaklaşık 3.000 kişiye istihdam sağlıyoruz. Ciddi miktarda da üretim rakamlarımız mevcut. Ülkemizdeki en büyük ısıtıcı üretimini firma olarak biz yapıyoruz. Bunları yaparken hem ülkemize hem de dünyada farklı pazarlara satışlarını yapıyoruz. Burada en önemli konulardan biri ürünlerin sahip oldukları standart. Türkiye’de ve Avrupa Birliği ülkelerine, hatta bazı Afrika ülkelerinde bile standartlar oldukça önemli. Elektrikli ısıtıcı üretimi çok ciddi bir iş. 2.000-3.000 wattlık elektrik çeken aletler bunlar. Bunların tamamının A’dan Z’ye donanımlı ve standartlara uygun olması gerekiyor. Tehlike anında çok ciddi kazalar ve sonuçla ortaya çıkabilir. Bu yüzden biz de yaptığımız ürünleri standartlara uygun şekilde üretmeye ve tüketiciye sunmaya gayret ediyoruz. CE sertifikasyonları, kullandığımız plastikler, hammaddelerin yanıcı olmaması, insan sağlığına zarar vermemesi, alev almayan plastikler çok önemli. Bunları yaparken de rekabetten zaman zaman geri kalabiliyoruz. Sektörde merdiven altı diye tabir ettiğimiz bize rakip olan firmalardan bazıları belirli standartlara uymuyorlar. Bazı noktaları ikinci planda görebiliyorlar. Ancak biz bunlara 45 yıldır sektörde var olan markamızın güvenirliği ile yanıt veriyoruz. Kumtel güvenilir, bilinen ve saygın bir marka. Standartlı, güvenli, rekabetçi fiyatlı ürünleri üretiyor, Türkiye ve dünya pazarlarına sunuyoruz. Bundan sonra da sunmaya devam edeceğiz. Hedefimiz bu şekilde. Önümüzdeki dönem daha da büyüyerek devam edeceğiz. Olduğumuz yerden daha da ileriye gitmek, pazar payımızı artırmak ve ülkemizin ihracatını artırmak için tüm gayretimizi göstereceğiz.

Bu yıl içerisinde yeni çıkan bir ürününüz var mıdır?

Bu yıl içerisinde yeni ürünlerimiz oldu. Ankastre ürün grubundan özellikle sabit davlumbaz ürünümüz var. 15 programlı Nirvana adını verdiğimiz ankastre ürünümüz var. Bunların tanıtımlarına da önem veriyoruz. Aynı zamanda ısıtıcı grubunda uzaktan kumandalı dikey ısıtıcıları piyasaya sürdük. Son dönemde bunlar oldukça rağbet görüyor. Tüketicilerin ilgisini çektiğini ve kullandıklarında da beğendiklerini görüyoruz.

Tüketicilerin pandemi ile birlikte alışveriş alışkanlıkları da değişti. Evde geçirilen süre arttığı için son dönemde ilgi duyulan ürün gruplarında da farklılaşmalar görüyoruz. Siz bu dönemi genel olarak nasıl değerlendiriyorsunuz?

Pandemi döneminde özellikle evde pişirmenin öneminin daha çok arttığını ve tüketicilerin bu alandaki ürünlere rağbet ettiğini görüyoruz. Pişirici ürünler bir adım öne çıktı. İnsanlar dışarıda çok fazla zaman geçiriyorlardı ve ailece, sevdikleriyle ya da tek başlarına sıkça yemek yiyiyorlardı. Ancak pandemi ile birlikte kapanmaların olması nedeniyle evde pişirmenin daha fazla olduğunu, dolayısıyla pişirici ürünlerin ciddi derecede ilgi gördüğüne şahit oluyoruz. Burada ankastre setler, mini fırınlar, gazlı ürünler, ocaklar gibi sabahtan akşam yatıncaya kadar farklı amaçlarla pişirime yapabileceği ürünlere ihtiyaç duyuyorlar. Dolayısıyla bunların hepsinde bizim pazara sunduğumuz farklı ürün gruplarımız var. Pazar olarak da ciddi büyümelerin yaşandığını gördük. Isıtma tarafında da açık alanların daha sık kullanılmaya başlanması, daha önce sigaradan dolayı olan konuya bir de pandemi eklenince yarı açık ve açık alanları ısıtmak için uygun ısıtıcıların ön plana çıktığını gördük. Şirket olarak bu alanlara da yatırım yapmaya devam ettik. Şu anda bu alanların genelinde pazar payımızın da oldukça iyi olduğunu görüyoruz.

İhracat konusundaki genel yapılanmanız nasıldır? Bu alanda son dönemde nasıl bir çalışma dönemi ve süreç geçiriyorsunuz?

İhracat süreçleri de bu yıl, öncekilerden biraz daha farklı işliyor ve yürüyor. Özellikle Çin pazarındaki artışlar, hammadde fiyatlarındaki yükselişler, konteynır fiyatlarının artışı ticareti negatif yönde etkiledi. Konteynır fiyatları 2.000 dolarlardan 16.000 dolarlara kadar çıktı. Dolayısıyla burada ülkemizin lehine bir durum oluştu. Türkiye konumu itibariyle ortada bir yerde bulunuyor. Avrupa’ya, Balkan ülkelerine, Arap ülkelerine, Asya’ya, Afrika’ya yakın bir bölgede olduğu için burada kısa sürede, çok daha az bir maliyetle bu ülkelerin tamamına ürünlerimizi ulaştırabiliyoruz. Maliyet de uygun olduğu için hemen her sektörde ihracatın oldukça yükseldiğini görüyoruz. Fuarda stantlardaki kalabalıktan da bunu net şekilde görmeniz mümkün.

Bu dönem içerisinde ülke içinde nasıl bir büyüme süreci geçirdiniz?

Türkiye’de de kendi içerimizde de bir büyüme süreci geçirdik ve hemen her alanda bu süreci devam ettirmeye çalışıyoruz. Enflasyon olsa bile tüketiciler bir noktaya kadar tüketimlerini kısabiliyorlar. Belirli bir zamandan sonra bu tüketimi ve alışverişi yapmak ve ihtiyaç duyduğu ürünü satın almak zorunda. Dolayısıyla bu mağazalarda da farklılaşma olsa da tüketiciler için ürünü dokunarak, görerek almak çok önemli. E-ticaret kanalı bir yandan büyüyor ama tüketiciler için mağazalar da önemini koruyor ve bu noktalardan ürünleri satın almak istiyorlar. Ürünü alacağı zaman da stok durumu ön plana çıkıyor. Bu noktada mağazasında stoğunu bulunduran, hazırlığını yapan, ürün kurgusunu doğru yapan herkes bu büyümeden genel olarak nasibini aldı diyebiliriz. Şu anda da pazarın genel görünümü ve durumu iyiye gidiyor. Kapanmalarda ciddi zararlar görüldü ancak son çeyrekte de önemli bir toparlanma süreci yaşanacak ve yaşanıyor.

Kumtel güvenilirliği ile ön plana çıkan bir marka. Geçmiş yıllardan gelen ciddi bir bilgi birikimi ve deneyim de var. Markayı rakiplerinden farklılaştıran genel özellikler nelerdir?

Öncelikle Kumtel 45 yıllık bir marka. Tüketiciye doğru ürünü, doğru fiyatla, doğru teknikler ve standartlarla üretip sunan bir firma. Tüketicinin ihtiyacı olmayan bir ürünü üretmiyoruz. Standartlara uymayan ya da tüketicinin sağlığına zararlı olabilecek ürünlerin üretimini gerçekleştirmiyor. Fiyat yapısı yanlış ya da farklı olan bir ürünü de üretmiyor. Kumtel üretimini yaptığı tüm ürünlerin belirli bir standardın üzerinde olması gerektiğini kabul ediyor ve tüm üretim sürecini de buna göre tasarlıyor. Ürünün tüketicinin işini görmesi gerekiyor. Bu noktada tüketicilerin de ürettiğimiz tüm ürünlere karşı yoğun bir ilgi ve alaka gösterdiğini görüyoruz. Hem yurt için de hem de yurt dışında bunun olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla sayılarımız ve adetlerimiz de çok iyi ve her geçen gün de artıyor. İstihdam rakamlarımız da giderek artıyor ve büyüyor.

2022 yılı için hedefleriniz ve öngörüleriniz nelerdir? Marka olarak neler göreceğiz sizlerden?

Yeni dönemde, özellikle pandeminin devam ettiği süreçte aşının bulunması ile birlikte toplumda genel olarak bir toparlanmanın olduğunu görüyoruz. Burada farklı alışkanların öne çıktığına şahit oluyoruz. İnsanlar geçtiğimiz 1,5 yıl içerisinde biraz tüketim noktasında kendisini beklemeye aldı ve durdu. Ama pandeminin bitiş süreci ve aşının bulunması ile birlikte hemen her noktada tüketimini artacağı bütün dünya otoriteleri tarafından da öngörülüyor. Bununla birlikte taleplerin artacağını ve tüketicilerin beklettikleri satın almaları tekrar yapacağını düşünüyoruz. Biz de arka planda üretimlerimizi, yatırımlarımızı, istihdamımızı, fabrikamızdaki düzenlemelerimizi, e-ticarete yaptığımız yatırımları ve o kanaldaki büyümemizi şekillendiriyoruz. Makine parkuru alanlarımızı da güncelliyoruz ve orada da büyüyoruz. Bunların hepsi ciddi bir yatırım planı ile yapılıyor ve ilerliyoruz. Bunları yaparken aynı zamanda satış ekibimizi de ciddi oranda büyüttük ve neredeyse iki katına çıkardık. Bütün alanlarda büyümelerimizi yaptık ve yapmaya da devam ediyoruz. 2022 yılında pazarın katlanarak artacağını ve yükseleceğini düşünüyoruz. Biz de buna hazırlığımızı yaptık.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*