2025 yılı sektörel anlamda markanız için nasıl geçti? Finansal olarak hedeflediğiniz noktaya ulaşabildiniz mi?
2025 yılı Groupe SEB için stratejik açıdan güçlü bir yıl oldu. Küçük ev aletleri alanında kalite, sürdürülebilirlik ve inovasyonla sürdürdüğümüz küresel gücümüzü koruyarak Türkiye’de de istikrarlı bir şekilde ilerledik. 150 ülkedeki deneyimimizden aldığımız güçle daha çevik, daha yenilikçi ve daha sürdürülebilir bir organizasyon yapısını geliştirmeye odaklandık. Yıl boyunca önceliklerimizi netleştirdik, operasyonlarımızı sadeleştirdik ve pazar payımızı korurken sağlıklı büyümemizi sürdürdük. Çalışanlarımızın bağlılığı ve yüksek motivasyonu bu süreçte en büyük gücümüz oldu. Küresel pazarlarda yaşanan dalgalanmalara rağmen güçlü marka portföyümüz ve inovasyon odağımızla yolumuza kararlılıkla devam ettik. Yılın ilk dokuz ayında 5,7 milyar avro gelir elde ettik. Yeni ürün lansmanlarımız, özellikle pişirme ve elektrikli ev aletleri kategorilerinde tüketiciler tarafından yüksek ilgi gördü. Türkiye’de tencere-tava kategorilerindeki liderliğimizi pekiştirirken, ütü kategorisinde de pazar payımızı artırdık. 109 mağazamız ve 1.500’ün üzerindeki satış noktamızla genişleyen bir erişime sahibiz. Online ve offline depolarımızı birleştiren yeni lojistik yapımız operasyonel verimliliğimizi artırırken, içerik mükemmelleştirme ve ‘5 star rating’ yaklaşımımızla ürün lansmanlarımızın başarısını daha da yukarı taşıdık.
2026 yılına dair öngörüleriniz ve beklentileriniz nelerdir?
2026 yılı için beklentilerimiz oldukça olumlu. Dünya hızlı bir dönüşümden geçerken dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve değişen tüketici beklentileri tüm sektörleri yeniden şekillendiriyor. Biz de bu doğrultuda büyümemizi hızlandırmayı ve kârlılığımızı güçlendirmeyi hedefleyen bir iyileşme ve dönüşüm planını devreye aldık. 2026 stratejimizin üç temel odağı bulunuyor:
1. Organizasyonlarımızı sadeleştirerek daha çevik, verimli ve küresel ölçekte uyumlu bir yapı oluşturmak.
2. İnovasyon, dijitalleşme ve yapay zekâ yatırımlarımızı hızlandırmak.
3. Sürdürülebilirlik, tamir edilebilirlik ve kalite gibi bizi ayrıştıran değerlere daha fazla yatırım yapmak.
Türkiye özelinde küçük ev aletleri pazarı, Avrupa’daki birçok ülkeden daha büyük ve oldukça dinamik. Yeniliklere hızlı adapte olan tüketici profiliyle premium ve inovatif ürünlere olan ilginin artmasını bekliyoruz. Bu yapının, markaların Türkiye’ye yatırım iştahını artırmaya devam edeceğine inanıyoruz. Ciroda büyümenin süreceğini öngörüyoruz. Globalde büyük başarı elde etmiş ancak Türkiye’de henüz sunmadığımız farklı kategorilerde ürünlerimiz var; 2026’da bu seçenekleri değerlendirmeye devam edeceğiz. Yurt dışı strateji ekiplerimiz, Mısır ve Fransa’daki fabrikalarımız, inovasyon merkezlerimiz ve Türkiye’deki güçlü yerli üretici ağımız sayesinde tüketici talebine hızlı ve etkili çözümler sunmaya devam etmeyi hedefliyoruz.

İlk yorum yapan olun