Ürün çeşitliliği, gelişmiş teknoloji ve güçlü satış sonrası hizmet marka stratejimizin merkezinde yer alıyor

TCL Electronics Türkiye Klimadan Sorumlu Satış Müdürü Murat Yatan

2025 yılı sektörel anlamda markanız için nasıl geçti? Finansal olarak hedeflediğiniz noktaya ulaşabildiniz mi?

2020 yılında TV kategorisiyle Türkiye pazarına giriş yaptığımız günden bu yana TCL Electronics olarak hem ürün portföyümüzü hem de satış kanallarımızı çok hızlı bir şekilde geliştirdik. TV’de elde ettiğimiz güçlü performansı, son iki yılda stratejik bir yatırımla klima kategorisine taşıdık. Bugün TCL, Türkiye’de yalnızca TV’de değil, tüm tüketici elektroniği portföyünde büyümesini sürdüren, satış sonrası hizmet ağını genişleten ve tüketici deneyimini merkeze alan bir marka konumuna geldi. Taze hava özellikli, yapay zekâ destekli, kullanıcı dostu klimalarımız pazara hızlı bir giriş yaptı. Satış sonrası ve servis yapılanmamıza yaptığımız yatırımlar, e-ticaret dahil tüm satış kanallarında yaygınlaşan varlığımız ve tüketicinin gelişmiş teknolojilere gösterdiği yüksek ilgi sayesinde 2025’te beklentilerimizin üzerinde bir performans sergiledik. Duvar tipi split klima pazarının yılı yaklaşık %20 büyüme ile kapatması beklenirken, TCL olarak 2025’i %100’e yakın bir büyümeyle kapatmayı öngörüyoruz. Bu sonuç, hem finansal hedeflerimizi aştığımızı hem de TCL’nin ürün kalitesinin Türkiye’de güçlü bir karşılık bulduğunu gösteriyor. Tüketici yalnızca bir klima değil; verimli, akıllı, sağlıklı ve kullanıcı dostu bir deneyim istiyor. Biz de taze hava, akıllı kontrol, dört adımda otomatik temizleme, hafif esinti, sesli komut gibi gelişmiş özellikleri bir arada sunan akıllı bir iklimlendirme deneyimi ile bunu karşılıyoruz. Giriş segment cihazlarımızda dahi bulunan Wi-Fi ve 4-yöne otomatik üfleme; orta segment cihazlarımızdaki rüzgârsız hava, üst segment cihazlarımızda A+++ enerji tasarrufu, yapay zeka destekli (T-AI) inverter teknolojisi, cihazlara direkt İngilizce sesli komut ve dışarıdan taze hava getiren FreshIN teknolojimizle sektöre değer de katıyoruz. Gelişmiş teknolojiler sunan yenilikçi ürünlerimizle yalnızca adetsel büyüme değil, kaliteli ve kullanıcı odaklı bir büyüme sağladık. Sektörün gelişimine ve rekabetin güçlenmesine de katkı sunduk.

2026 yılına dair öngörüleriniz ve beklentileriniz nelerdir?

2026 yılında da Türkiye pazarındaki büyüme ivmesini korumayı ve tüketicilere daha zengin bir ürün ekosistemi sunmayı hedefliyoruz. Tüketici elektroniğinde olduğu gibi klima kategorisinde de ürün çeşitliliği, gelişmiş teknoloji ve güçlü satış sonrası hizmet marka stratejimizin merkezinde yer alıyor. Yeni seri modellerimizle hem pazarın büyümesine katkı sağlamayı hem de kullanıcıların TCL’nin yenilikçi özelliklere sahip ürünleriyle akıllı iklimlendirme deneyimini daha geniş ölçekte yaşamasını hedefliyoruz. 2026’da duvar tipi split klima kategorisinde %50 büyüme hedefliyoruz. Bunun yanında TCL için daha büyük bir dönüm noktası da kapıda: 2026 itibarıyla tüm klima ürün gamımızı Türkiye pazarına sunmak üzere çalışmalarımızı tamamlıyoruz. Yani tıpkı TV kategorisinde olduğu gibi, klima tarafında da ürün çeşitliliği önemli ölçüde artacak. Tüketicilere ve kurumsal müşterilerimize aşağıdaki tüm kategorilerde geniş bir portföy sunacağız:

• Portatif klimalar
• Salon tipi klimalar
• Multi-split sistemler
• Kanal tipi • Kaset tipi
• VRF çözümleri
• Isı pompaları

Bu genişleyen portföy, TCL’nin Türkiye’deki konumunu güçlendirmeye devam ederken, markanın satış sonrası hizmet kapasitesine, teknik ekibine ve kullanıcı deneyimi yatırımlarına yaptığı artırılmış yatırımlarla desteklenecek. Tüketicinin teknolojiye ilgisinin arttığı bu dönemde, TCL olarak Türkiye’deki büyüme yolculuğumuza çok daha güçlü adımlarla devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*