Kahve sadece bir içecek değil. Özellikle genç tüketiciler için yaşam tarzı göstergesi

Arnica Pazarlama Yöneticisi Yasemin Biçer

Markanızdan kısaca bahseder misiniz?

Küçük elektrikli ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren Arnica, sektörde “ilklerin mimarı” diye bilinen SENUR A.Ş.’nin markalaşma stratejisinin sonucu olarak 2000’lerin başından bu yana yaşamı kolaylaştıran ürünlerle tüketicilerin yanında yer alıyor. Beş kıtada 40’a yakın ülkeye ihracat yapıyoruz. Ürün yelpazemizde 200’e yakın çeşit bulunuyor. Ar-Ge’den gelen gücümüz ve tasarıma verdiğimiz önemle İstanbul Avcılar ve Mersin Tarsus Organize Sanayi Bölgesindeki fabrikalarımızda üretim yapıyoruz. Yüzde 100 müşteri memnuniyeti hedefiyle çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Kahve makineleri pazarındaki konumunuzdan söz eder misiniz?

Arnica olarak kahve tüketimine olan ilgiye bağlı olarak ürün geliştirdik. Gelişen trendleri yakından takip ederken Ar-Ge çalışmalarımıza da ağırlık verdik. Tüketicilerimizin beğenilerine göre farklı renk seçenekleriyle sunduğumuz Arnica Köpüklü Kahve Makinesiyle pazarda yer alıyoruz. Bu kahve makinelerinin öncüsü olan elektrikli cezveler de büyük ilgi görmüştü. Son dönemde piyasaya sunduğumuz Arnica Aroma Filtre Kahve Makinesi ve Arnica Aroma Mini Filtre Kahve Makinesi ile pazardaki yerimizi pekiştiriyoruz.

2025 yılı kahve makineleri pazarı nasıl geçiyor, yıl içinde yakalanan fırsatlar ve tehditler size göre nelerdir?

Kahve özellikle genç neslin günlük yaşam rutini içinde kendine daha fazla yer bulduğu için pazarın da büyüdüğünü görüyoruz. TÜİK’in 2023 verilerine göre ülkemizde kahve tüketimi son 10 yılda dört kat artarak kişi başı 1.5 kg’a ulaştı. Yine aynı yılın verileri, en çok kahve tüketen ülkeler sıralamasında 22. sırada olduğumuzu gösteriyor. Bu veriler kahve makinelerine yönelik ilginin de kanıtı. Kahve makinesi için yıl içinde yakalanan fırsatların başında mayıs ayında Anneler Günü satışları geliyor. Ayrıca kasım ayındaki kampanyalar da kahve makinesi pazarını hareketlendiriyor. Türk Kahvesinin çeşitlenmesi ve yayılması hangi stratejilerle sağlanabilir? Türk kahvesi sadece bir içecek değil, kültürel bir deneyim ve bu deneyimin günümüz yaşam tarzıyla uyumlu hale getirilmesinin stratejik konumlandırma açısından önemli olduğunu düşünüyorum. Kahvenin tat olarak çeşitlendirilmesi, farklı aromalarla zenginleştirilmesi özellikle üçüncü nesil kahvecilik trendini yakalamayı da sağlayacak. Çünkü tüketiciler artık kahvenin, çekirdeğinden itibaren tüm süreci hakkında bilgi sahibi olmak ve deneyimini buna göre zenginleştirmek istiyor. Ayrıca tek porsiyonluk ya da kapsül kahveler de ürün tercihinde etkili olabilir. Bunların yanı sıra Türk kahvesinin sahip olduğu güçlü hikayenin de stratejinin kritik bir parçası olduğunu düşünüyorum. UNESCO’nun Somut Olmayan Kültürel Miras Listesinde yer alması çok önemli bir pazarlama argümanı. Bu argümanın marka konumlandırma etkin kullanımı fark yaratacaktır.

Kahve sektöründe küresel ölçekte marka olmak ve yeni pazarlara yayılmak için nasıl bir büyüme stratejisi izlenmelidir?

Biz Arnica olarak ürün ve pazar çeşitliliği hedefiyle ilerliyoruz. Küresel bir marka olmak için de öncelikle açılmak istediğiniz pazarlara yönelik güçlü bir araştırma yapmak gerekiyor. Kahve pişirme yöntemleri kültürel farklılıklar gösterdiği için sunulacak ürünlerin en yüksek müşteri memnuniyeti sağlayacak kapasitede olması gerekiyor. Kültürel içerik üreticileriyle uluslararası iş birlikleri, dijital ve e-ticaret kanallarının iyi değerlendirilmesi de izlenecek büyüme stratejisinin önemli noktaları.

Küresel ölçekte ve Türkiye’de yapılan sürdürülebilirlik faaliyetlerinin kahve endüstrisine yansımaları nelerdir? Sürdürülebilirlik çalışmaları kahve endüstrisini nasıl etkilemektedir?

Bu soruya kahve makineleri ve sanayi açısından cevap vermeye çalışayım… Birleşmiş Milletler’in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri doğrultusunda hammaddemizi mümkün olduğunca geri dönüştürülmüş ürünlerden sağlamaya gayret ediyoruz. Karbon ayak izimini en aza indirecek çalışmalar yapıyoruz. Ürünlerimizin gerek üretim gerekse kullanım aşamasında sürdürülebilirlik ilkelerini desteklemesine özen gösteriyoruz.

Dünya pazarında Türk Kahve makinelerinin yeri nedir ve bu noktada yeniliklerin rolü nasıl değerlendirilebilir?

Dünya pazarında espresso makineleri, filtre kahve makineleri ve kapsül kahve makineleri öne çıkarken Türk kahvesi makinesi de ülkemizin küçük ev aletleri sektöründeki global gücünü gösteren “inovatif” bir ürün olarak global düzeyde yerini aldı. Bunun çok önemli olduğunu vurgulamak isterim. Arnica gibi yerli markaların yanı sıra uluslararası alanda etkili global markaların da Türk kahvesi makinesi üretmesi, bu ürünün uluslararası tanınırlığının arttığının da göstergesi. Bunun yanı sıra espresso ya da filtre kahve gibi çeşitleri de hazırlayan ürünlerle dünya pazarında daha çok ülkeye ulaşıyoruz.

Kahve endüstrisinde teknolojik gelişim ve yapay zekanın etkileri nelerdir?

Küçük ev aletleri sektörü, teknoloji yoğun bir sanayi kolu. Bu da teknolojik gelişmelerin, bu sektörde karşılık bulduğu anlamına geliyor. Sensörler, çipler sayesinde kahve makinelerinde teknolojik özellikler artıyor, yapay zeka ve nesnelerin interneti yaklaşımıyla da tüketici deneyimi mükemmelleştiriliyor. Özellikle nesnelerin interneti ve yapay zekadaki gelişmeler mobil uygulama üzerinden kahve hazırlama olanağı sunuyor. Köpük miktarı, yoğunluk ve şeker ayarı gibi seçeneklerin dijital olarak ayarlanabilmesiyle istenen lezzette kahve pişirilebiliyor.

2026 yılı hedefleriniz nelerdir?

Arnica ürün ve pazar çeşitliliğine ağırlık vermeye devam edeceğiz. Cirosal ve satış adeti bazındaki büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz. Ar-Ge çalışmalarımız ve tasarımdan gelen gücümüzle farklı beğenilere hitap edecek ürünler geliştirmeye devam edeceğiz. Kahve sadece bir içecek değil. Özellikle genç tüketiciler için yaşam tarzı göstergesi. Onların beğenilerine, geri bildirimlerine kulak vererek inovatif ve güçlü ürünlerle pazarda konumumuzu güçlendireceğiz. Türk kahvesi özelinde de şunları söylemek isterim. Arkasındaki güçlü, tarihsel mirası, kültürel zenginliğimizi yansıtan ürünlerimizi dünyanın birçok ülkesine göndermekten ayrıca mutluluk duyuyoruz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*