
1. HABABAM SINIFI – ERTEM EĞİLMEZ – 1975
Rıfat Ilgaz üstadın ölümsüz eserinden unutulmaz Ertem Eğilmez başyapıtı. Senaryo Umur Bugay’a ait. Münür Özkul‘un eşsiz orkestra şefliği yönetiminde nefis oyunculuklar.
Gülmekten yerlere yatırır ama bazı küçük anlarda da gözünüzden birkaç damla yaş getirir.
Sonradan hepsi efsaneleşecek kadrosuyla bu “anlatılmaz / yaşanır“ komedi klasiğini 5 kereden az izlemiş olan bizden değildir.
İkinci film vizyona çıkana kadar (28 hafta) vizyonda kalmış.
2. BİR MİLLET UYANIYOR – ERTEM EĞİLMEZ – 1966
1932’de Muhsin Ertuğrul tarafından çekilmişti. Ertem Eğilmez’in elinde daha iyi bir filme, seksenler çocuklarının her Cumhuriyet Bayramı’nda izlediği bir başyapıta dönüşmüş.
Her rol mükemmel oynanmışken, Münir Özkul usta bir nebze daha parlamış. Her Türk’ün seyretmesi gereken klasik.
3. NEŞELİ GÜNLER- ORHAN AKSOY – 1978
Münir Özkul‘un en iyi partneri Adile Naşit‘le verdiği en iyi performans.
Turşu suyunun limon ile mi sirke ile mi daha iyi yapılacağından ortaya çıkmış trajikomik durumların yürek burkan nefis komedisi
Şener Şen’in de rol çaldığı komedi klasiklerimizden.

4. HABABAM SINIFI SINIFTA KALDI – ERTEM EĞİLMEZ – 1976
Rıfat Ilgaz’ın eserinden uyarlanan ama romandan giderek uzaklaşan serinin ikinci filmi aynı zamanda da en iyi ikinci filmi. Eğilmez, ilk dört filmde olduğu gibi kaptan köşkünde. Senaryo Sadık Şendil’in.
Münir Özkul‘un yine formunun zirvesinde olmasının yanı sıra, 1976-1981 arası toplam 9 filmde beraber oynayan Kemal Sunal – Şener Şen ikilisinin beraber çevirdikleri ilk film olmasıyla da önemli. Tam 30 hafta vizyonda kalmış.
5. BİZİM AİLE – ERGİN ORBEY – 1975
Ertem Eğilmez’in “Arzu Film”’i yapımı. Ergin Orbey’in (H. Sınıfı’nın müfettişi) yönetmeni; Sadık Şendil’in senaristi olduğu efsanevi film.
Yaşar Usta (Münir Özkul):
“Dokunma aileme, dokunma çocuklarıma.” Nokta!
6. YA YA YA ŞA ŞA ŞA – ÜMİT EFEKAN – 1985
Komedi filmlerine dozunda bir dramı başarıyla eklemek gibi zor bir iş başarılmış. 3. Ligden Fenerbahçe’ye uzanacak yetenekte bir kapıcı çocuğunun trajikomik hikayesi.
Paranın ve şöhretin ezici gücü olanca gerçekçiliğiyle resmediliyor. Futbolun sosyo-ekonomik yönü hakkında zamansız bir mesajı var.
Filmin diğer güçlü yanı da İlyas Salman – Münir Özkul ikilisinin müthiş oyunculukları.
İlk yorum yapan olun