Tüketiciler sağlık için mutlaka ilgili markanın yetkili servisinden destek almalılar

HTS Genel Müdürü Chibeb İsmail

Pandemi ile birlikte evde geçirilen sürenin artmasıyla ev aletlerinde sağlık özellikleri, tüketiciler tarafından daha sık tercih edilmeye başlandı. Bu alandaki trendi ve son dönemdeki değişimi nasıl değerlendiriyorsunuz?

Son yıllarda Ev aletlerinde sağlık unsuru ön plana çıkmaya başladı. Bilinçli müşteriler, özellikle gıda hazırlamada kullanılan ürünleri satın aldıklarında, bu ürünlerde kullanılan hammadde ve malzemeleri incelemeye ve detaylı bilgiler almaya başladı. Pandeminin başlaması ile birlikte sağlık daha da ön plana çıktı.

Tüketiciler hem evlerinde çok daha uzun zaman geçirmeye başladı hem de daha önce dışarıdan temin ettikleri bazı gıda ürünlerini evde hazırlamaya başladı, bu iki neden den dolayı elektrikli ev aletlerine talep çok hızlı bir şekilde arttı.

Servis hizmeti verdiğimiz markalarda hem yeni ürün satışında hem de onarım adetlerinde ciddi bir artış gözlemledik. HTS olarak hizmet verdiğimiz markalarda, çağrı merkezine gelen taleplerin ve soruların daha çok tüketici sağlığına dönük olduğunu görüyoruz

Marka olarak “sağlık” özellikleri ve unsuruna karşı genel yaklaşımınız nasıldır? Servis sonrasında size gelen ürünlerin temizliği ve hijyeni konusunda nasıl bir çalışma yapıyorsunuz?

Müşterilerin sağlık konularına hassasiyetinden dolayı, HTS olarak hem müşteri ziyaretlerindeki uygulamalarımızı revize ettik hem de atölyeye gelen ürünler için farklı prosedürler uygulamaya başladık.

Müşterinin evinde yapılan müdahalelerde, servislerimizin mesafe ve hijyen kurallarına uymaları konusunda kesin talimatlar verdik, bu talimatlarda maskenin düzgün takılması, yeni galoş takılması ve çıkışta atılması ayrıca müşteri ile1.5-2 metreden uzun mesafe bırakılması. Verilen talimatlar arasında müşteri evinde, cihaz dışında, hiçbir nesneye dokunulmaması çünkü pandemi başında yapılan anketlerde bazı müşterilerin servislerin kapı kolları ve benzeri nesnelere dokunmalarından dolayı rahatsız olduklarını bildirdiler. Servislerin talimatlara uyup uymadığını müşterilerle yapılan anketlerle sorguluyoruz ve aksama olması durumunda gerekli önlemleri alıyoruz.

HTS’nin Merkez atölyesine veya yetkili servis atölyesine alınan ürünlerde, çalışanlarımızın sağlığı için, mutlaka teslimatta ürünler dezenfekte edilir. Ürünler müşteriye teslim edilmeden önce ayrıca ürün temizlenir, dezenfekte edilir ve gıda ile temas eden aksamlar mutlaka gıda kodeksine uygun temizlik maddeleri ile temizlenir ve 60 °C sıcaklıkta bulaşık makinasında yıkanır.

Tüketiciler servise gelen ürünlerin hijyeni konusunda nasıl taleplerde bulunuyorlar? 

Bu bahsettiğim uygulamalar tüm müşteriler için istisnasız uygulanır ayrıca müşterinin farklı ama makul bir isteği varsa yerine getirilir. Genellikle ev aletleri müşterilerinden standart uygulamalarımızın dışında fazla istekleri olmuyor fakat kurumsal müşterilerimizin bazen farklı istekleriyle karşılaşabiliyoruz ve bunları yerine getirmeye çalışıyoruz. 

Tüketicilerin servis öncesi ve sonrasında nelere dikkat etmeleri gerekiyor?

Tüketicilerin mutlaka ilgili markanın yetkili servisinden destek almalarını tavsiye ederiz. Yetkili servisler firmalar tarafından denetleniyor ve ilgili firmalar müşterinin tüm haklarını korumaya çalışıyor buda hem maddi olarak hem de sağlık açısından müşterinin mağdur olmaması sağlanıyor. Yetkili servisler sadece üretici firmanın verdiği talimatlar doğrultusunda işlem yapabiliyor dolayısıyla kullanıcı sağlığı açısından oluşabilecek olumsuzluklar hesaplanarak işlem yapılıyor. Yetkisiz servislere yaptırılan onarımlarda elektrik çarpması, yangın ve benzeri sorunlarla karşılaşılabilir. Bu saydığım nedenlerden dolayı tüketicilerin www.servis.gov.tr sayfasından kullandıkları marka için en yakın yetkili servisi aramalarını tavsiye ediyoruz. Arama motorlarında yapılan yetkili servis aramalarında yanıltıcı bilgiler olabiliyor.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*