Ar-Ge çalışmalarında sağlık konusuna ağırlık verilecek

Fakir Hausgeräte Türkiye Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı

Erdoğan Kalkan

Soğutucu, klima ve hava temizleme cihazları, sektörün önemli alanlarından birini oluşturuyor. Genel olarak bu alandaki trendleri ve sektörün durumunu değerlendirir misiniz?

Küçük ev aletleri pazarı, son yıllarda “Sağlıklı Yaşam, Kolaylık, Dijitalleşme” olmak üzere 3 ana akım etrafında büyüyordu ve bu eksende büyümeye devam etmesi bekleniyordu. 2019 sonu itibariyle Çin’in Wuhan kentinden başlayarak kısa zamanda tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs COVID-19, özellikle sağlıklı yaşam konusu başta olmak üzere sektörün bu yönde büyümesini daha da hızlandıracak diyebilirim. Sektördeki markalar, yaptıkları güçlü Ar-Ge yatırımlarıyla bu 3 akıma kanalize olarak farklı kategorilerde inovatif ürünlerini insanların kullanımına sunmaya devam edecekler.

Firma olarak bu alanda yaptığınız yatırımlardan bahseder misiniz? Bu alandaki ürünleriniz ve hizmetleriniz nelerdir?

Elektrikli süpürge kategorisinde yıllardır pazar lideri olan bir marka olarak her zaman daha iyisini nasıl piyasaya sunarız hedefiyle inovatif ürünler geliştirmeye devam ediyoruz. Geçtiğimiz yılın son çeyreğinde piyasaya sunduğumuz 8+1 filtre sistemine sahip Fakir Filter Pro; ESF teknolojisi ile geliştirilmiş dünyanın ilk ve tek havayı da temizleyen süpürgesi olarak elektrikli süpürge kavramına yeni bir boyut kazandırıyor diyebilirim.

İnsanların %71’i ev temizliği ve evdeki temiz havanın sağlığını olumlu etkilendiğini düşünüyor. Hava temizleyiciler, dünyada son dönemlerde oldukça ilgi gören ürünlerin başında gelirken 3.3 milyon insanın solunum sıkıntısı yaşadığı Türkiye’de de bu kategoriye ilgi büyük. 5 filtreli iyonik hava temizleyicimiz Fakir Vigor Plus, havadaki alerjiye ve çeşitli solunum yolu hastalıklarına sebep olan polen, bakteri, toz gibi tüm zararlı maddeleri yok edip mekânları temiz hava ile dolduruyor.

Yeni çıkardığımız Fakir Vita iyonik hava temizleyici de bu kategorideki iddialı ürünlerimiz arasında yer alıyor. Minimal ve şık tasarıma sahip ürünün iyon çıkışı ve aktif oksijen çıkışı bulunuyor. H.E.P.A filtresi ile güçlü filtreleme özelliği bulunan ürün, 25 m2’lik kullanım alanı ile evlere doğanın ferahlığını getirirken havada mikroorganizmaların oluşmasını engelliyor. Fakir Vita, kolay temizlenebilir plazma toz toplayıcısı ile son derece pratik ve kullanışlı bir ürün diyebilirim.

Sağlık durumunun hayat kalitesini olumlu etkilediğini düşünenlerin oranı giderek artarken bu durum da tüketicilerin satın alma reflekslerine direkt olarak etki ediyor. Biz de bu doğrultuda benzersiz bir ürünü piyasaya sürdük. Elektrikli ev aletleri sektöründe bir ilk olan Fakir Hypo Clean, sadece musluk suyu ve yarım gram tuz kullanılarak 1 dakika içerisinde tamamen doğal sterilizasyon sağlayan elektrolize bir sıvı üretiyor. Hypo Clean, suyu elektrolize ederek, vücutta enfeksiyonlarla savaşmak için bağışıklık hücreleri tarafından üretilen en etkili sterilizasyon bileşiği olan HOCI’yi (Hipokloröz Asit) elde ediyor.

Sizce genel olarak pazar trendleri nelerdir, önümüzdeki dönemde nasıl olacak?

Sağlıklı yaşam trendinin son dönemde büyük artış göstermesi sektördeki markaları zaten bu yönde çalışmalar yapmaya yöneltmişti. Koronavirüs salgını ile evde kalma sürelerinin artması ve dışarıdan alınan temel ihtiyaçlar haricinde beslenme konusunun da tamamen ev yapımına dönmesi özellikle mutfak grubu ürünlerine olan ilgiyi artırdı.

Gelecek dönemde firma olarak bu alanda nasıl bir strateji ile hareket etmeyi düşünüyorsunuz?

Fakir Hausgeräte olarak hem tüketiciyi yakından tanımamız hem de Ar-Ge gücümüz sayesinde inovatif ürünlerimizle pazarda önemli bir konuma sahibiz. Dünyanın en yeni trendlerini ürünlerimize yansıtmak adına Ar-Ge departmanımız ile insanların hayatını kolaylaştıracak yeni teknolojiler ve ürünler geliştirmeye yönelik olarak sürekli önemli çalışmalara imza atıyoruz.

Hızlı gelişen teknoloji dünyasında insanların yaşam kalitelerini artıracak inovatif ürünler her zamankinden daha büyük bir ilgi ve merakla beklenir hale geldi. Tüketici, almak istediği ürünün özelliklerini detaylı olarak incelerken tüm seçeneklere şans veriyor ve bu da küçük ev aletleri sektöründe rekabeti artırıyor.  Biz de bunun yansımalarını tüketici tercihlerinde gözlemleyip, gelen talepler doğrultusunda ürün gamımıza düzenli olarak yeni ürünler eklemeye devam edeceğiz.

İlk yorum yapan olun

Bir yanıt bırakın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.


*